Ajutorul de ospatar

Ajutorul de ospatar isi desfasoara activitatea in restaurante, cafenele, statiuni de odihna, hoteluri, cantine, la bordul navelor si al avioanelor, in vagoanele restaurante din trenuri, in diferite cluburi, la receptii, banchete si in alte locuri. Ajutorul de ospatar asista Ospatarul sau il poate inlocui. Competentele cele mai importante pentru un ajutor de bucatar performant sunt:

  • Orientarea catre client: satisfactia clientilor in industria ospitalitatii este o componenta foarte importanta pentru succesul afacerii iar ospatarii si ajutorii de ospatar sunt cei care sunt direct responsabili cu aceasta;
  • Flexibilitatea: aceste persoane isi desfasoara activitatea intr-un mediu energic si plin de provocari, de aceea este bine sa aiba un grad ridicat de flexibilitate;
  • Bune abilitati de vanzare: o parte importanta din procesul de vanzare in industria ospotalitatii este realizata de catre ospatari si ajutorii de ospatari, de aceea ei trebuie sa cunoasca tehnicile de intelegere a nevoilor clientilor si implicit de vanzare;
  • Empatia: in continuarea abilitatilor de vanzare, pentru o performanta ridicata, este indicat ca aceste persoane sa inteleaga si sa citeasca tipurile de personalitati ale clientilor si sa adopte o atitudine potrivita atat in comunicarea verbala cat si non verbala;
  • Colaborarea in echipa: echipele din aceasta industrie trebuie sa lucreze foarte bine si fiecare membru trebuie sa fie constient ca este o rotita dintr-un mecanism care trebuie sa functioneze impecabil.


Leave a Reply

4 × 1 =