Receptionerul

Receptionerul asigura de obicei activitatile de la receptie, respectiv locul unde oaspetii au primul contact cu hotelul sau cu orice alta unitate care ofera servicii de cazare. Principalele competente ale receptionerului sunt descrise in detaliu mai jos:

  • Comunicare si relationare: este o competenta importanta avand in vedere ca receptionerul este primul contact al oaspetilor din cadrul unitatii de cazare. Receptionerul ii intampina pe oaspeti, le ofera informatiile necesare pentru cazare si regulile unitatii, ofera sfaturi si alte informatii diverse despre localitate, restaurant, obiective turistice etc.
  • Planificare si organizare: sunt aspect importante in munca unui receptioner deoarece ei trebuie sa repartizeze camerele in functie de cerintele si solicitarile clientilor, sa tina inregistrarile necesare si sa se asigure ca are toate documentele legale completate, sa indeplineasca anumite servicii speciale precum apelurile telefonice pentru trezirea clientilor, transmiterea de mesaje etc.
  • Comunicare asertiva si gestionarea conflictelor: receptionerul trebuie sa manifeste disponibilitate catre dialog, receptivitate, calm si tact in relatiile de serviciu; gestionarea conflictelor este importanta deoarece receptionerul trebuie sa se ocupe de plangerile si solicitarile oaspetilor.
  • Securitatea la locul de munca: angajatul va desfasura activitatea in asa fel incat sa nu expuna la pericole de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana proprie sau alti angajati, in conformitate cu pregatirea si instruirea in domeniul protectiei muncii primita de la angajatorul sau.



Leave a Reply

1 × 1 =