Cum să scrii o scrisoare de intenție

Atunci când aplici pentru un job, de cele mai multe ori ți se va solicita o scrisoare de intenție care să însoțească CV-ul sau va trebui să completezi un câmp special atunci când te afli în fața unui template personalizat al unui recrutor.

Astfel scrisoarea de intenție va fi primul contact cu potențialul angajator sau cu recrutorul și este instrumentul prin care poți stârni curiozitatea și poți convinge să îți fie citit CV-ul.

În scrisoarea de intenție trebuie să se regăsească motivul pentru care aplici la job-ul respectiv, ce te recomandă și dorința de a fi contactat de angajator pentru a susține într-un interviu și probe practice potențialul tău profesional.

Scrisoarea de intenție îți permite să vorbești liber despre tine, să îți demonstrezi capacitatea de argumentare, să îți evidențiezi unicitatea, ce anume te diferențiază de alți angajați, așa că trebuie să profiți cât mai mult de acest instrument pentru a îți atinge scopul: obținerea job-ului dorit.

Tocmai pentru că scopul acestei scrisori este să te diferențieze și să îți ofere un atuu trebuie redactată cu mare grijă și personalizată în funcție de fiecare job pentru care aplici. Cu toate acestea există o structură pe care vei construi prezentarea ta și de care ar trebui să ții cont pentru a fi cât mai clar, concis, fluent și convingător. Astfel angajatorul va citi cu plăcere și interes scrisoarea.

Este foarte important ca încă de la începutul scrisorii să poată fi identificați atât expeditorul – tu – cât și destinatarul – angajatorul / recrutorul. Foarte rar te poți întâlni cu situația în care să ți se ceară să trimiți scrisoarea de intenție în format fizic, dar trebuie să reții că în acest caz datele tale de identificare trebuie să se afle înainte de formula de salut, în partea de sus a paginii (nume, prenume, adresă de domiciliu, adresă de email, număr de telefon).

În majoritatea aplicațiilor vei trimite în format electronic scrisoarea și atunci aceste date le poți trece la finalul scrisorii, în semnătură.

La începutul scrisorii vei trece și datele destinatarului: numele firmei dacă este cunoscut (în cazul în care job-ul a fost identificat prin anunțul unei agenții de recrutare este foarte posibil să nu fie menționat numele companiei care angajează), numele și funcția recrutorului (director HR sau altă persoană însărcinată cu angajările). Aceste date vor fi introduse în formula de adresare care deschide scrisoarea.

Prima frază este, la fel ca în cazul unei cărți, foarte importantă, este cârligul care îl va prinde pe recrutor în prezentarea ta și îl va convinge să treacă la următorul paragraf. Trebuie să fie foarte clar cine ești (nume / prenume), să menționezi motivul pentru care trimiți aplicația la job, să scrii denumirea job-ului exact așa cum ai găsit-o în anunț și să precizezi sursa prin care ai aflat de disponibilitatea job-ului respectiv.

Partea cea mai importantă a scrisorii este cuprinsul acesteia. Nu trebuie să fie foarte lung, din contra, maxim două paragrafe sunt suficiente. Aici vei expune motivul pentru care ai ales să răspunzi la anunțul de angajare, care sunt competențele care te recomandă și corespund profilului job-ului. Fii sincer, ordonat în exprimare, concis, folosește un limbaj adecvat, nici prea formal, nici prea colocvial, încearcă să fii cât mai echilibrat și natural.

În ultimul paragraf notează una – două concluzii și menționează disponibilitatea pentru o întâlnire / interviu în care dorești să detaliezi cuprinsul acestei scrisori și să continui argumentarea deschisă aici pentru convingerea recrutorului să îți ofere postul.

Dacă vei folosi scrisoarea pentru a răspunde mai multor anunțuri pentru un job asemănător ai grijă să modifici datele din introducere și verifică dacă cuprinsul mai are nevoie de ajustări.

Nu uita să recitești scrisoarea înainte de a o trimite pentru a te asigura că este redactată corect ortografic. Succes!



Leave a Reply

three + seventeen =