Imaginea ta în mediul online / rețelele de socializare

După ce ai aplicat la un job, este posibil ca unii angajatori să caute informații suplimentare despre tine înainte de a te chema la un interviu. Sau, chiar dacă interviul a fost un succes și ai reușit să convingi că ești potrivit pentru post, aproape jumătate dintre angajatori îți vor verifica profilul online și informațiile pe care le găsesc aici pot duce la o retractare a deciziei de angajare.

Deși este foarte posibil să te gândești că job-ul nu ar trebui să aibă legătură cu viața ta personală, nu este tocmai adevărat. Comportamentul tău în mediul online poate spune multe lucruri despre personalitatea ta, activitățile tale, și nu ar trebui să se contrazică cu ceea ce ai comunicat angajatorului prin CV și în cadrul interviului. Pentru că dincolo de competențele și abilitățile tale, angajatorul va fi interesat de omul pe care îl vor aduce în echipă și va dori să se asigure că te vei integra și profilul tău se mulează pe cel al organizației din care vei face parte.

Angajatorul va urmări ca informațiile din CV să corespundă cu cele din cadrul rețelelor de socializare, va urmări dacă există comentarii la adresa foștilor angajatori și de ce natură sunt: pozitive sau negative, referirile la colegii de muncă, în cazul tău la adresa profesorilor / colegilor de liceu, la programul de lucru sau la așteptările tale salariale.

De asemenea, va verifica statusurile sau comentariile care duc la discriminare sau care instigă la violență. Felul în care este construit profilul tău poate fi de asemenea interpretat: un profil cu prea puțină informație sau în care nu se regăsește nimic despre viața ta personală îl poate determina pe angajator să nu meargă mai departe după interviu în procesul de recrutare. Concluzia va fi că te-ai străduit prea mult să îți creezi o o imagine profesionistă în mediul online sau că nu ești o persoană sociabilă, că nu poți lucra în echipă sau comunica eficient. Decât un astfel de profil este preferabil să nu ai deloc unul.

Fotografiile tale trebuie și ele să construiască o imagine echilibrată, decentă, de profesionist. Imaginile în care consumi alcool sau alte substanțe nocive, practici acte de vandalism sau care conțin nuditate (fie ea și parțială) nu ar trebui să apară pe profilurile tale.

Angajatorul nu va avea încredere că îți vei putea îndeplini cu seriozitate sarcinile la locul de muncă dacă în timpul liber ești o persoană total opusă celei pe care a văzut-o la interviu.

Este recomandat să verifici și grupurile din care faci parte, like-urile din ultima perioadă și aplicațiile folosite. Limitarea etichetării te va ajuta să îți păstrezi un profil curat. Felul în care îți gestionezi timpul liber și pasiunile îi influențează pe angajatori în deciziile referitoare la oferirea postului, la avansare sau mărirea salariului. Imaginea ta în mediul online atâta timp cât la profil apare că ești angajat la compania X se va reflecta și asupra imaginii companiei respective.

Nu uita de numele cu care apari pe rețelele de socializare. Așa cum am discutat și în articolul despre adresa de email, este important să îți folosești numele fără diminutive, porecle sau asocieri ce pot părea amuzante, însă nu vor transmite viitorului angajat o dovadă de seriozitate din partea ta.

Ideal este să ai și un profil profesionist și cea mai potrivită platformă este Linkedin. Mai ales că vom discuta în postările viitoare despre cum îți poți găsi un job pe aceste platforme de socializare: Facebook / Linkedin, etc.

Folosește o poză profesionistă, ai grijă ca informațiile din CV-ul trimis când aplici pentru un post să corespundă cu cele din profilul Linkedin, actualizează-l constant și oferă cât mai multe detalii despre studii, cursuri sau activități care pot susține competențe cu care poți convinge un viitor angajator.

Succes!



Leave a Reply

nine − three =