Comunicarea în timpul interviului de angajare: comunicarea verbală

Te-ai documentat asupra coordonatelor pentru localizarea companiei care te-a chemat la interviu, te-ai decis ce haine vei purta și iată că a venit ziua interviului. Hai să vedem ce trebuie să știi despre acest tip de întâlnire și ce ai de făcut pentru a convinge angajatorul că ești persoana potrivită pentru a își întregi echipa.

De ce este necesar acest interviu în procesul de recrutare:

– pentru angajator oferă contextul prielnic pentru a verifica dacă candidatul corespunde profilului pe care îl caută; are ocazia să coreleze informațiile din CV cu informații psiho-comportamentale și profesionale pe care le vei oferi prin răspunsurile tale la întrebările recutorului, dar și prin comportamentul tău non-verbal; poate verifica dacă te poți adapta la programul de lucru și ritmul de muncă din organizație.

– tu, în postura de candidat, ai ocazia să afli mai multe informații despre ce presupune postul pentru care ai aplicat, să primești o descriere a activităților departamentului din care dorești să faci parte, ale companiei, îți vei putea da seama dacă ți-ar plăcea să lucrezi în mediul organizațional cu care poți lua contact direct doar printr-un astfel de interviu.

Interviul de angajare trebuie privit deci ca o interacțiune bilaterală, o comunicare echilibrată atât din direcția ta către angajator, cât și invers, nu este nicidecum un monolog sau un interogatoriu. De aceea este important să îți pregătești înainte de interviu o listă cu întrebări, să nu eziți să ceri clarificări atunci când simți nevoia, să insiști asupra aspectelor pe care le consideri importante pentru tine dacă angajatorul a trecut prea sumar peste ele.

Află:

– ce anume vrei să știi despre conținutul postului pentru care candidezi, despre echipa din care ar urma sa faci parte.

– care este ritmul, volumul de muncă, cum este organizat departamentul.

– care este profilul profesional al oamenilor din acest department.

– care sunt cele mai relevante elemente privind valorile organizației, politici și proceduri, sistemele de evaluare a angajaților, metode de încurajare a performanței și dezvoltării personale.

Îți recomandăm să adresezi întrebări clare, concise, întrebări deschise care să te ajute să obții cât mai multe informații utile. Întrebările neclare, evazive, vor primi răspunsuri evazive și nu vor aduce nici o valoare suplimentară discuției.

Exersează ascultarea activă, nu îți întrerupe interlocutorul, dacă îți este teamă că vei uita întrebarea pe care vrei să i-o adresezi până când acesta își va termina discursul îți poți face o notiță în agenda pe care ar fi bine să o ai cu tine sau pe prima pagină a CV-ului pe care este important să îl ai în față în format tipărit.

Nu încerca să fii nici mai mult, dar nici mai puțin decât cine ești în realitate, naturalețea și sinceritatea vor conta enorm în a convinge angajatorul că ești un candidat potrivit pentru acest job. Este firesc să ai emoții, mai ales că este primul tău interviu. Sunt multe persoane care au emoții în cadrul interviurilor de angajare chiar dacă au fost la foarte multe astfel de întâlniri. Gestionează eficient și în favoarea ta aceste emoții, dar nu îți fă un scop din a le ascunde în timpul interviului pentru că nu aici trebuie să fie focusul tău.

La finalul interviului ți se vor prezenta pașii următori, iar dacă nu se întâmplă asta fii pregătit să întrebi. Este dreptul tău să primești rezultatul evaluării pentru că ai manifestat interes, ai alocat timp pentru a participa la interviu și este firesc să ți se furnizeze aceste informații. În cazul în care nu primești un răspuns în intervalul comunicat de recrutor, îți recomandăm să îl contactezi tu. Vei arăta că îți pasă și că ești interesat să colaborezi cu respectiva companie.

Succes! Cu siguranță te vei descurca de minune!



Leave a Reply

five × 3 =