Stabilirea numelui societății (I)

Alegerea unui nume pentru afacerea ta poate fi una dintre cele mai mari provocări după ce te-ai decis sa pornești pe drumul antreprenoriatului. De ce este atât de important să alegi numele potrivit? Pentru că acesta îi va ajuta pe viitorii tăi clienți să te identifice în mulțimea de business-uri de pe piață, te va ajuta în acțiunile de promovare și poate funcționa ca un magnet pentru clienți și parteneri.

Cea mai facilă opțiune este un nume descriptiv care să facă referire la activitatea principală a firmei, la beneficiile sau funcționalitatea produselor / serviciilor care vor face parte din portofoliu. Este posibil însă ca această variantă să te conducă la un nume sec, fără încărcătură emoțională și poate chiar să îți limiteze ulterior acțiunile de promovare / creștere a imaginii pe piață.

Îți poți folosi însă creativitatea și imaginația și te poți îndrepta către un nume figurativ care să vorbească despre experiența pe care o aduce cu sine folosirea produsului / serviciului pe care vrei să îl crești în piață.

Iar dacă creativitatea despre care vorbeam mai devreme este unul dintre punctele tale forte, atunci poți inventa chiar tu un cuvânt / un nume.

Iată câteva sfaturi pentru a alege un nume potrivit care să nu fie ulterior un impediment:

– alege un nume care să fie ușor de pronunțat;

– evită cuvinte care au mai multe înțelesuri;

– nu este recomandat să folosești în numele companiei numele orașului pentru a nu te limita în cazul în care la un moment dat vei dori să te extinzi;

– evită folosirea sufixelor sau a prefixelor deoarece au fost foarte des utilizate și deja există o reticență a consumatorilor față de companiile care se poziționează „ultra”, „super”, „extra” etc.

Concluzionăm astfel că ai nevoie de un nume simplu, memorabil, original, ușor de scris, pronunțat și citit, fără sensuri / semnificații multiple (oricât de tentant și interesant ar fi un dublu sens poate crea confuzii în mintea consumatorilor), să fie relevant pentru business-ul tău, să fie armonios și să transmită emoție, energie pozitivă, să facă click instant cu potențialul client.

Acum că am stabilit cum trebuie să fie numele firmei, hai să vedem cum faci să îl găsești.

(citește continuarea în articolul următor!)