Sediul social al societății

Un alt pas esențial în procesul de înființare a unei firme este stabilirea sediului social al acesteia. Nici o societate nu poate exista fără sediu social. Așa cum orice persoană fizică are un domiciliu, este obligatoriu ca persoanele juridice să aibă un loc de care să aparțină. Sediul social apare în Actul constitutiv al firmei, va fi menționat pe facturile emise de societate și în contractele încheiate cu clienții / partenerii / furnizorii, la acesta se va primi corespondența oficială și în funcție de acesta se stabilește ce instanță este competentă în cazul unui proces.

La sediul social se vor primi controale din partea autorităților (ex.: ANAF, DSP, DSV, ITM etc.).

Sediul social al unei firme poate fi stabilit la:

– biroul firmei;

– domiciliul unuia dintre asociați sau administrator;

– în altă locație, în baza unui contract de comodat sau contract de închiriere;

– la avocat, pentru maxim un an. După această perioadă, locația sediului trebuie schimbată obligatoriu.

Trebuie să ții cont de faptul că, dacă vei desfășura activitatea la sediul social și acesta se află într-un imobil unde mai locuiesc și alte persoane, vei avea nevoie de acordul acestora pentru înregistrarea sediului la adresa respectivă.

Este foarte important să stabilești exact pe ce perioadă vrei să ai sediul social și să urmărești acest termen. O firmă cu sediul expirat poate fi declarată inactivă fiscal de către ANAF și astfel să nu mai poți înființa o altă firmă dacă vrei asta. Totodată nu trebuie să uiți să autorizezi codurile CAEN la aceasta adresă dacă vei decide ca activitatea firmei să se desfășoare la sediul social.

Succes!