Depunerea actelor și înmatricularea la Registrul Comerțului (I)

Continuăm seria de articole ce conțin sfaturi practice pentru derularea activității unei companii. Astfel, după ce au fost stabilite structura acționariatului, activitatea conform codurilor CAEN, capitalul social, administratorul și actul constitutiv este timpul ca societatea să fie înregistrată în mod legal. În acest sens trebuie pregătit un dosar cu documentele necesare pentru a fi transmis către Oficiul Național al Registrului Comerțului. Însă, înainte de a depune dosarul trebuie verificată și rezervată denumirea firmei. Asftel, se completează o cerere de verificare disponibilitate și/ sau rezervare denumire firmă în care vor fi completate 3 denumiri cu detalii și vor fi trecute în ordinea preferințelor, precum și embleme (daca există). Este important sa fie 3 variantea deoarece în cazul în care o denumire nu este disponibilă, se face automat verificarea urmatoarelor două de pe lista. Denumirea companiei este foarte importantă pentru viitorul business. Reluam aici câteva sfaturi pentru a alege un nume potrivit care să nu fie ulterior un impediment:

  • alege un nume care să fie ușor de pronunțat;
  • evită cuvinte care au mai multe înțelesuri;
  • nu este recomandat să folosești în numele companiei numele orașului pentru a nu te limita în cazul în care la un moment dat vei dori să te extinzi;
  • evită folosirea sufixelor sau a prefixelor deoarece au fost foarte des utilizate și deja există o reticență a consumatorilor față de companiile care se poziționează „ultra”, „super”, „extra” etc.
  • Sa fie usor de retinut
  • Sa aiba legatura cu activitatea desfasurata, sa fie usor de asociat cu activitatea pe care compania o va desfasura

Dupa ce a fost confirmată denumirea companiei, puteți continua să pregătiți dosarul pentru ONRC. Pregătim în articolul următor lista de documentele necesare.