Ce tip de job ți se potrivește în funcție de competențe

Am insistat în articolele anterioare pe conceperea scrisorii de intenție și a CV-ului prin accentuarea competențelor și abilităților care te recomandă pentru un prim job. Odată ajuns / ajunsă la primul interviu vei înțelege mult mai clar de ce am făcut asta.

În cadrul unui interviu, recrutorul, fie că este o persoană desemnată din cadrul departamentului de resurse umane al companiei angajatoare, fie că este reprezentantul unei agenții de recrutare, va analiza compatibilitatea ta cu job-ul folosind aceste competențe. Pentru fiecare job oamenii de HR au creat liste cu abilitățile și competențele pe care trebuie să le dețină ocupantul unui anumit post, acestea fiind esențiale în îndeplinirea cu succes a sarcinilor de serviciu. De aceea, mare parte a interviului va consta în discuții pe marginea acestor competențe și corelarea lor cu lista menționată mai devreme.

Pentru ca rezultatul interviului să fie cel la care te aștepți și să se concretizeze cu o ofertă de angajare este foarte important ca în discuția cu recrutorul despre competențe să fiți pe aceeași lungime de undă.  Atunci când aplici pentru un post ale cărui cerințe nu se potrivesc cu competențele tale, interviul va fi un eșec, va însemna timp pierdut și pentru tine și pentru recrutor. Hai să vedem ce job ți se potrivește în funcție de competențele tale!

Dacă ai abilități numerice, aptitudini de analiză și sinteză în calcule matematice, ești capabil să înveți continuu, să rezolvi probleme, ești orientat către rezultate și ai capacitate de analiza și aptitudini organizatorice atunci ți se potrivește un job în domeniul financiar / contabilitate.

Dacă îți dorești să lucrezi în publicitate trebuie să ai o inteligență emoțională foarte dezvoltată, să ai abilități de comunicare excelente, capacitate de analiză, gândire strategică, creativitate, spirit critic și să ai capacitatea de a lucra bine în echipă.

Dacă ai abilități conversaționale bune, îți place să asculți și să pui întrebări, dacă ești curios și ai abilități de persuasiune, ești flexibil și adaptabil, anticipezi cu ușurință reacțiile celorlalți și ești proactiv atunci te poți orienta către un job în vânzări.

Despre job-urile în HoReCa am discutat într-o serie de articole dedicate competențelor necesare diferitelor job-uri din acest domeniu. Le poți reciti aici:

https://good-start.ro/2021/12/03/ospatarul/

https://good-start.ro/2021/12/09/seful-de-receptie/

https://good-start.ro/2021/12/08/receptionerul/

https://good-start.ro/2021/12/06/patiserul/

Ți s-a părut interesantă poziția recrutorului și te-ai gândit cum ar fi să te afli tu în locul lui? Poți alege să începi o carieră în HR dacă reușești să citești și să înțelegi persoana cu care interacționezi, dacă poți lua decizii la rece și în mod obiectiv. Un job în domeniul resurselor umane nu presupune doar interviuri de angajare. Va trebui să deții abilități de comunicare și relaționare, să rezolvi probleme și să gestionezi eficient conflicte la locul de muncă, să fii un foarte bun organizator pentru a atrage, forma, dezvolta și reține angajații.

În momentul în care îți cauți un loc de muncă, fără să îți dai seama, bifezi sarcini din fișa de post a unui om de marketing. Astfel aplici în viața reală un exercițiu de marketing în care tu – produsul – trebuie să îndeplinești cerințele cumpărătorului – angajatorul. Și dacă acest exercițiu îți face plăcere te poți gândi dacă ai competențele necesare unui job în marketing: capacități persuasive, abilități organizatorice, originalitate și spirit critic. Proactivitatea, abilitățile de comunicare, flexibilitatea și capacitatea de a face față oricărei situații neprevăzute pot cântări decisiv în cadrul unui interviu de angajare.

Dacă ești curios din fire, organizat, multitasking, creativ și îți face plăcere să fii în compania altor oameni, este foarte posibil ca industria organizării de evenimente să ți se potrivească. Trebuie de asemenea să fii dinamic, proactiv, să ai abilități numerice pentru că vei lucra foarte mult cu bugete, să te adaptezi cu ușurință schimbărilor, să ai abilități de lucru în echipă, capacitatea de a asimila rapid informații noi, să fii autodidact, să ai un simț de observație dezvoltat, atenție la detalii și să ai competențe excelente de comunicare.

Posturile din comerț: lucrător comercial sau cele din call center-uri de preluare comenzi sunt printre cele mai accesibile unui proaspăt absolvent de liceu, dar asta nu înseamnă că nu presupun un necesar de competențe bine definite care să te ajute să îți îndeplinești cu ușurință și eficiență sarcinile agreate împreună cu angajatorul.  Atenția la detalii, o bună organizare, curiozitatea profesională, abilități de comunicare, stăpânirea de sine, cunoașterea ultimelor evoluții tehnologice, abilitatea de a lucra în echipă și nu în ultimul empatia sunt pe lista cerințelor pentru un astfel de job.

Dacă te atrage un job în domeniul turismului iată ce ar trebui să verifici dacă există pe lista competențelor tale: solide cunoștințe de geografie, competențe foarte bune de comunicare verbală și scrisă, să comunici rapid și eficient, să ai spirit persuasiv, să ai abilități de prioritizare, aptitudini tehnice pentru a folosi resursele online în favoarea ta deoarece turismul este un domeniu în care se folosesc foarte mult astfel de instrumente. Rezistența sporită la stres, tactul, diplomația, răbdarea sunt cuvinte cheie pe care le poți sublinia și exemplifica în cadrul unui interviu pentru un job în acest domeniu.



Leave a Reply

20 − nine =